Etiketter

mandag 9. august 2010

Litt ta hårt


Har egentlig ikke så mye nytt å berette. Driver sakte, men sikkert og ordner tv-kroken. På veggen med tv og ny tapet må vi ha ei hylle til dvd spillere og tunere. Så da jeg var på Lillehammer idag fordi minstemann skulle ha 15 mnd vaksine, ordna jeg med hylleknekter og hobbyplate. (Skulle egentlig vente med knektene til Nina i Paradiset fikk inn flere, men bare måtte ha ei hylle nå. Og det ble dyrt! Skal ha flere hyller, og da tror jeg jammen jeg kan kjøre fra Lillehammer til Nesjestranda og kjøpe hylleknekter uten at det blir så mye dyrere.......dagens reklame -værsågod.) I ettermiddag ble hobbyplata med meg og ungene opp til mine foreldre - og vips, så hadde min snille flinke pappa frest på en fin kant. Litt maling nå, så er hylla klar!



Her er litt hverdagslykke: Blåbær,  bringebær og rips -alt fra egen tomt. Med sukker og melk ble det en deilig dessert/kveldsmat. (Og urtepotta fra min søster som glimrer med sitt urtefrvær - og blir brukt til esken med suketter...)


"Store" jenta på tre kom hjem fra barnehagen med halve sandkassa i hodebunnen idag. Så trivelig atte.... Det er først nå håret hennes har skutt fart, men det ser ikke så langt ut - for det krøller seg opp i skjønne korketrekkere. Ett bilde til ære for venner og familie - tatt av bakhodet hennes når hu satt på fanget mitt og så barne-tv:


I morra er siste dagen før hverdagen med jobb og stress begynner... Så da skal det males! Det er iallefall planen.

(Uglene er her fortsatt. I natt var først begge ungene våkne etter tur. Da de endelig sov satte uglene igang. Og det er skikkelig bråkete! Vi klarer ikke ta bilde av de -da må vi nok sette opp kamuflasjetelt i hagen....og det gidder vi selvsagt ikke. Men lydopptak har vi -skal se om jeg får lagt ut det. Iallefall -da uglene ga seg med å bråke var det jo tidlig morgen, og da begynte jammen meg ei skjære og ei kråke og erte hverandre utafor soveromsvinduet... Livet på landet  -  herlig og søvnløst! "Du ska ikkje sove bort sumarnatta.....")

Tuddelu!

1 kommentar:

  1. Nice blog and article, thanks for sharing. However want to statement on few common issues, The website taste is great, the articles is in point of fact excellent

    SvarSlett