Etiketter

lørdag 24. juli 2010

Sjokoladekakehjerte med kandiserte blomster


Idag har jeg prøvd noe nytt -iallefall for meg- og morsomt! Jeg har kandisert blomster til kakepynt. Skulle som tidligere nevnt på bursdag idag, og hadde sagt at jeg kunne jo ta med en kake. Det var bare at det ble glemt da jeg sendte min kjære på butikken igår, så utvalget her var litt dårlig. Det ble klart at det måtte bli en sjololadekake med kakao. Ville gjerne lage den litt pen, og kom da på den lure ideen at jeg kunne jo kandisere noen fioler. Veslejenta syns dette var kjempespennende og hjalp mamman med å dyppe blomstene i eggehvite og strø på sukker. Siden jeg som vanlig var ute i siste liten ble de tørka i ovnen. Og resultatet ble ganske bra til å være første gang. Definitivt noe jeg skal gjøre mer av! På bildet ser kaka egentlig ikke så innbydende ut - men det var den asså! Hjertet jeg viste i går ble forøvrig veldig godt mottatt, og flere i selskapet ville gjerne ha  hjerter de også.....


Tuddelu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar