Etiketter

søndag 25. juli 2010

Litt fra hagen

Idag var været fint, og jeg tok med meg ungene ut på ekspedisjon slik at mannen kunne få gjort litt i hagen. Var først innom min søster og hennes familie. Der var alle 5 ute i hagen og bedrev hagearbeid. Kjernefamilien! (Jeg tenker at de er inspirert av meg - hehe.) Turen gikk videre til en syklubbvennine som var så snill å gi meg to stk stauder hun hadde til overs etter litt opprydding i bedene. Takk Mona! Kjempeglad for det! Den ene har allerede kommet i jorda.




Mens vi var borte var mannen effektiv hjemme. Plenen ble klippet, litt mer kantstein ble lagt, noen tråkkheller ble gravd ned, og hullet der paviljongen skal stå ble ferdig -sånn ca iallefall. Dessuten hadde han lagd kjempegod lapskaus til vi kom hjem!

                            For de som lurer på hva slags paviljong vi skal ha, så er det denne - her på skjeive ved siden av der den skal være, og uten tak:


Etter middag gikk vi ut, og ungene sto og spiste rips fra buskene, mens vi gravde ned ett tre, og gjødsla noen busker.

På rosefronten er Nina Weibull og Bonica 82 godt igang, det samme er en gul klatrerose som jeg ikke aner hva heter. Denne luringen derimot, er litt tregere og jeg er så spent hvordan den blir! Det er en Peace. Foreløpig ser fargene veldig sterke ut, men den blekner vel sikkert etterhvert som den åpner seg. (Passer nemlig ikke inn i fargeskjemaet for dette bedet slik den er nå.....)


Tilslutt ett bilde av den flotte lobeliaen som henger på garasjen -frodig og fin!



Tuddelu!

(Og en ekstra tuddelu til min kjære svoger Svein!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar