Etiketter

mandag 19. juli 2010

Kan noen hjelpe?

I vegkanten noen steder her har denne planten dukket opp.



Syns den er ganske vakker. Men hva er det? Noen som kan hjelpe meg? Vi har jo en diiiiger hage å fylle, og innser at å kjøpe alt ikke går an. Jeg skal så, dele og ta stiklinger, men det blir neste år. Så har veldig lyst å ta inn denne i hagen - men tør jo ikke dra noe inn i hagen som jeg ikke vet hva er - kanskje det er verdens verste ugras som sprer seg fortere enn ett dårlig rykte....Og det vil man ikke ha i hagen her! Men tror egentlig ikke det er tilfelle, for det er ikke store mengder av denne blomsten noe sted, og jeg har ikke lagt merke til den før. Har sett den i flere sjatteringer av lilla -dette er den lyseste lilla. Tror noen er hvite også. Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg med dette. Og hvis noen har overskudd av blomster og planter å gi bort er jeg glad for det også! Eller andre gode tips for å fylle noen bed....
Tuddelu!

2 kommentarer:

  1. Tror at den heter Storklokke,men uansett navn og hvor fin den er ,så må du ikke finne på å ta den inn i hagen.Den sprer seg noe voldsomt,ihvertfall kan den gjøre det hvis forholdene er gode!Jeg plantet noen i hagen ved barndomshjemmet mitt,og der har den dukket opp overalt.Veldig vanskelig å kontrollere!

    SvarSlett
  2. Hei på deg! Så hyggelig at du fant turen innom meg da. Er jo litt nysgjerrig hvor du bor hen da men skjønner at du bor i Lillehammer-området?!
    Når det gjelder den klokka du har avbildet er den jo fin men ikke noe særlig lurt å ta den inn i hagen har jeg skjønt. Du får gjøre som meg å bestille frø fra utlandet og så selv, det er supergøy...særlig når det begynner å spire og ikke minst er det gøy å ha planter som du har alet opp selv.

    SvarSlett